A.B.
SINAGA, USKUP AGUNG MEDAN
Sinode
VI KAM si ilakoken i Nagahuta Pematangsiantar bas tanggal 6 seh 11 September
2016 si lewat, muat tema “Jabu selaku Gereja Rumah Tangga”. Dingen selaku Gereja
Rumah Tangga, pengkebet Orangtua bali ras pengkebet Gereja, ikembangken bas
telu lako jabat Kristus, “Orangtua selaku guru, Orangtua selaku malim, ras
Orangtua selaku permakan.”
Ngurkuri kinibayaken ajaren Gereja kerna
orangtua selaku guru, malim ras permakan rumah tangga, enggo ibahan penelitin
lapangen, si la terjeng ngendesken data-data si rembang tengah, tapi pe ningetken ruang-ruang perbeben bas nuduhken
pendilon selaku orangtua. Dingen lako ndatken palasna bas kiniteken, ajaren ras
tujun jabu selaku guru, malim ras permakan, arus kap alu nggermeti ajaren-jaren
Pustaka Sibadia, Bapa Gereja, Konsili Vatikan II ras penurat paksa si genduari
terlebih Paus Johanes Paulus II bas Familiaris
Consortio.
Jadi cataten pe maka Jabu Badia Nasaret
me si jadi si ngepkep jabu Kristen nai-nai nari. Janah bas tanggal 18 Oktober
2015 Gereja (Paus Fransiskus) enggo ngangkat jabu Luis Martin ras Zelie Mourin,
orang tua Santa Teresis Lisieux, pengepkep misi, jadi Pengepkep Jabu.
Perkembangen pengepkep jabu bagenda tentu me erpengaruh kempak pertendin ras
tujun pengkebet orang tua bas jabu, asa bages usihen geluh idur si dua
pengepkep jabu e.
UGA KIN JABU, IKATAKEN GEREJA RUMAH
TANGGA?
Bas norosi kerna “Jabu e Gereja Rumah
Tangga” tentu iperluken palas-palas pengukuren. Sabap
alu bage me maka banci alu tegas ras sikap siantusi kerna orangtua e guru,
malim ras permakan bagi si enggo ikataken kitap penegun Sinode VI.
Konsili Vatikan II nekanken: “Jabu emkap
Gereja Rumah Tangga. Bas jabu, orang tua, alu perkatan bage pe usihen, jadi
pewarta kiniteken si pemena nandangi anak-anakna; orangtua erkiniarusen miara
pendilon man bana sekalak-sekalak, terlebih pendilon pertendin” (LG, no. 11).
Erdandanken si e, ikataken Paus St.
Johanes Paulus II, nina: “Kempak jabu, selaku Gereja rumah tangga, ikenaken
kerina geluh Gereja, eme kinibayaken, kiniergan ras kiniarusen si mbelin, bas
kinikuhenna, kiniersadanna, kinipatuhenna ras kinihumurenna” (FC no. 50).
Engkai kin maka Jabu e banci ikataken
“Gereja Rumah Tangga”? Isehken Paus St. Johanes paulus II dua palas jabapna, emkap:
1. erkiteken jabu ipetubuh Gereja; ras
2. erkiteken jabu icangkukken ku bas Gereja.
Jabu jadi Gereja Rumah Tangga “terlebih
erkiteken Gereja, si jadi Nande, nubuhken, ngajar ras mentuk jabu kristen, dingen
bas ubungenna e, alu mereken kemungkinen erdahin nelamatken bagi si enggo
ialokenna bas Tuhan nari. Alu pebelangken kata Dibata, petangkaskensa man jabu
kristen raduken kinatana uga situhuna, rikutken rancangen Tuhan. Alu ngerayaken
sakramen-sakramen, ipebayak ras ipeteguhken jabu kristen e alu pemere Kristus
gelah ibadiaken bas kemulian Bapa. Alu terus petampakken perentah si mbaru,
kekelengen, jabu kristen ijemba ras itegu Gereja kempak pengelai kekelengen
gelah tetap ngusih ras nggeluhken pengendesen
diri Kristus dingen erkiteken pengendesen
diri ras kurban kekelengen si isampitken Tuhan Jesus guna keselamaten kerina
manusia” (FC no. 49).
Seakatan si e, palas si peduaken engkai
maka ikataken “Gereja Rumah Tangga,” emkap erkiteken jabu kristen enggo
icangkukken ku bas rusia Gereja, bagem seh ikut ndatken tading-tadingen bas
carana jine nandangi pendahin
keselamaten Gereja; erkiteken gegeh sakramen, pasangen perbulangen ndehara ras
orangtua, ‘bas lako jabatna ras cara geluhna ndatken pemere si ertentun bas
Umat Dibata.’ E me sabapna engkai maka kalak e la terjeng ngaloken kekelengen
Kristus ras jadi persadan si terselamateken, tapi pe idilo lako ncakapken kekelengen
Kristus kempak sembuyak-seninana, segelah jadi persadan si nelamatken. Alu
bage, dingenna jabu kristen e jadi buah ras tanda kinihumuren kinidibatan
Gereja, jabu e pe jadi rupa, saksi ras si muat bagin idur kininanden Gereja”
(FC no. 49).
Alu palas si bagenda, terkuhilah rusia
ubungen Kristus ras Gereja dingen Gereja jadi penganten si ikelengi, siibuahi
ras si isuruhNa pebelangken Berita Simeriah. “Si enda ncidahken rahasia si
mbelin kal ertina. Janah aku jine ngidah, maka si enda nuduhken persadan
Kristus ras perpulungen.” (Ep 5:32).
Bagi uga si enggo ibereken Paus St.
Johanes Paulus II palasna si tersena i datas, Gereja e, bas bentuk si kitik
emkap Gereja rumah tangga. Ras bagi uga Kristus kempak GerejaNa emkap “Takal,
Guru” (neh. Mat 19:16), Malim Simbelin (Heb 7:26), Permakan Simehuli, si
ngendesken kesahna man biri-biriNa (Joh 10:11)” (APSU, 33), bage ka me pe
orangtua jadi ‘guru’, ‘malim’ ras ‘permakan’ kempak jabu ras anak-anakna. I bas
jabu kap “pengkebet orangtua bas lako jabat guru, malim ras permakan Jesus
Kristus ras GerejaNa ndatken perkatan ras pendemina alu tangkas” (FC, 50).
Tuhu-tuhu teluna jabaten
perbulangen-ndehara, terlebih bas jabu, selaku guru, malim ras permakan, rurat
bas ras maler idur pemaken telu jabaten Kristus kempak kalak si erkiniteken,
selaku Nabi tah pe Guru, selaku Malim Simbelin ras selaku Permakan Simehuli. “Jesus
Kristus ipasu-pasu Bapa alu Kesah Sibadia ras ijadiken ‘nabi, guru ras raja’
[permakan]. Kerina umat Dibata muat bagin bas telu jabaten Kristus, ras
ertanggungjabap bas penuruhen ras pengelai si reh bassa nari” (KGK no. 783).
Tidak ada komentar:
Posting Komentar